Recenze:‘ Afterglow ‚od Mikea Mattisona z kapely Tedeschi Trucks

Mike Mattison, Afterglow, recenze alba, Rock and Blues Muse

Mike O‘ Cull

Grammy oceněný zpěvák a skladatel a člen Tedeschi Trucks Band, Mike Mattison vystoupí sám se svým druhým sólovým albem Afterglow, které kleslo 20. března 2020 na Landslide Records. Je to solidní soubor Americany informovaný bluesovými a rockovými vlivy, které vás udrží v poslechu každou sekundu jeho délky deseti písní. Mattison zaujímá eklektický přístup ke svému materiálu a jeho překrývající se Inspirace dělají z Afterglow jedno z nejtišších velících vydání roku. Jeho styl je lákavý a individuální a upoutá vaši pozornost od prvních okamžiků desky.

Mattison koprodukoval Afterglow s kolegou členem TTB Tylerem „Falconem“ Greenwellem, který je také bubeníkem na albu. Dalšími hráči na těchto skladbách jsou Dave Yoke (kytary), Franher Joseph (baskytara), zesnulý Kofi Burbridge( klávesy), Paul Olsen (kytary) a Rachel Eckworth (klávesy). Předtím, než byl členem TTB, Mattison byl zpěvák s kapelou Derek Trucks. Je také 50% bluesového dua Scrapomatic z Atlanty, který bude na jaře na cestách jako “ Scrapomatic s Mikem Mattisonem.“Mattison má silný, expresivní hlas vhodný pro bluesovou a kořenovou hudbu a jeho texty jsou moudré a gramotné. Je to multidimenzionální talent, který zvyšuje sílu každé situace, ve které je zapojen.

Afterglow začíná náladovou písní „Charlie Idaho“, tremolo-vylepšenou střední tempu s doutnající intenzitou, která nastavuje kontemplativní tón pro zbytek těchto relací, které budou následovat. Mattison prakticky šeptá slova do sluchátek a nechá sílu písně nést sama. Titulní skladba, „dosvit,“ je na řadě a zvedá energetickou úroveň s venkovským pocitem ze staré školy, nezapomenutelný sbor, a nějaké sladké, podhodnocená kytarová práce. Toto je alternativní země tak, jak má být, a vibruje jako hladší verze 80. let underground roots warriors the Gear Daddies, SZO, jako Mattison, jsou domorodci z Minnesoty.

„Deadbeat“ je další alt-country drahokam, který vypráví příběh těžkých časů o někom, kdo “ bere všechny drogy, které mohu.“Je to perfektní soundtrack k zimě na horním Středozápadě a Mattison vyždímá každý poslední kousek úzkosti z jeho textů. Má vzácnou schopnost učinit vše, co zpívá, jako skutečné a pravdivé, a přetéká zde druhem emocí, které lidem věnují pozornost.

„vše, co můžete udělat, je to myslet vážně“ je Beatle-esque heartbreaker o někom, kdo nelituje, že dává své upřímné nejlepší jinému, kdo ho srazil. Má krásný kytarový háček v úvodu a zdůrazňuje měkčí stránku Mattisonových vokálních talentů. Pár písní do desky, začnete si uvědomovat, jak dobrý je skladatel Mattison. Vykazuje vysokou úroveň řemesel a neustále přeskupuje omezený balíček karet, na kterém je Americana postavena do pozoruhodně čerstvých, smysluplné melodie.

„On Pontchartrain“ je country / rocker se silnou basovou linkou a příběhem o domácí nemoci. Trochu se nakloní na jemnou stranu, ale je stále kostrbatý a efektivní. Mattison se nikdy nevaří do kravského punku a tento malý kousek zdrženlivosti umožňuje plnou sílu jeho textů a hlasového tónu nést den. Nezdá se, že by byl schopen napsat špatnou píseň a přináší přirozenou brilanci, kterou všichni skladatelé sledují způsobem, který se zdá být bez námahy. Ujistěte se, že posloucháte až do konce záznamu, abyste si nenechali ujít hluboké řezy jako „mýlil jsem se“ a „něco pro vás mám.“Mike Mattison je jedním z nejjemnějších a nejúžasnějších skladatelů, kteří v současné době pracují, a jeho sólová hudba je tak dobrá, jak to jde. Ti, kteří se ponoří do dosvitu a pozorně naslouchají, budou bohatě odměněni. Buď jedním z nich.

Mike Mattison Online

webové stránky

odkaz na objednávku